Hiervoor hebben we een aantal maatregelen ingeroepen om ons hierbij te helpen:
- Een van de maatregelen is dat onze medewerkers -die normaal op kantoor werken- nu van thuis uit werken. Zij zijn best bereikbaar per e-mail en staan klaar om uw vragen te beantwoorden. Het zou echter kunnen dat zij iets minder goed bereikbaar zijn dan anders en wij hopen op uw begrip in deze uitzonderlijke situatie. Hierbij kan u nogmaals de e-mailadressen vinden waarop zij het makkelijkst bereikbaar zijn:
Consumables: info@henryschein.be
Equipment: equipment@henryschein.be
Technische dienst: tech@henryschein.be
Pro Repair: pro-repair@henryschein.be
Wisselstukken: spareparts@henryschein.be
- Niet-dringende herstellingen of niet-dringende afspraken met onze technici zullen verplaatst worden. Onze medewerkers zullen hiervoor met de klanten telefonisch contact opnemen. Mochten klanten telefonisch niet bereikbaar zijn, dan contacteren wij de klanten per email om de afspraak te verplaatsen.
Vanaf maandag 23 maart werken we dan ook alleen nog met een wachtdienst voor dringende interventies, te bereiken op het vertrouwde nummer:
+32 2 257 40 50. - Wanneer onze technici toch voor dringende installaties/reparaties van hardware ter plaatse dienen te komen, vragen wij u om begrip op te brengen voor onze medewerkers en hun van de nodige middelen te voorzien. Indien u ervoor kunt zorgen dat zij hun handen kunnen wassen bij het aankomen en het vertrekken, dan blijft de veiligheid van onze medewerkers en klanten gewaarborgd.
- Alle evenementen en workshops die voorzien waren in 2020 worden geannuleerd of verplaatst naar een later tijdstip. Indien u zich voor een van deze evenementen als deelnemer of fabrikant registreerde, dan contacteren wij u persoonlijk met meer details.

Tips & tricks om de goede werking van uw apparatuur te blijven garanderen:
- Om te voorkomen dat straks bij het terug opstarten van uw behandeleenheden problemen ontstaan, adviseren wij u om -waar mogelijk- toch dagelijks de behandeleenheden te spoelen en voldoende af te zuigen. Dit kan u eigenlijk nooit teveel doen, zeker wanneer uw behandeleenheden op ‘natafzuiging’ zijn aangesloten. Met dit laatste voorkomt u dat de afzuigmotor stil komt te staan.
- Graag willen wij u ook vragen om bij het doorspoelen ook de instrumentslangen langdurig door te spoelen.
- Deze maatregelen gelden uiteraard ook voor uw hygiëneapparatuur.
Vraag naar mondmaskers, handschoenen en andere persoonlijke beschermingsproducten:
Helaas kunnen wij de levering van persoonlijke beschermingsproducten binnen 24 uur niet garanderen, wat momenteel helaas ook voor andere producten kan gelden. Uiteraard proberen we elke vertraging door overwerk in ons magazijn voor u te minimaliseren. Op alle persoonlijke beschermingsproducten zal beperkte uitlevering van toepassing blijven. De prijsverhoging van de persoonlijke beschermingsproducten en desinfectiematerialen is een direct gevolg van hogere kosten van onze fabrikanten. Om aan de verhoogde bevoorradingsvereisten van de medische en tandheelkundige professie tijdens de COVID-19 pandemie te voldoen, zijn de prijzen van de grondstoffen en luchtvrachtkosten gestegen. Wij vragen daarvoor uw begrip.
Nuttige links:
- Alles wat u moet weten over COVID-19
- Algemene checklist voor praktijkeigenaars
- Technische checklist vooraleer u uw praktijk verlaat
- Global Henry Schein Coronavirus Resource & Education center
- Global weekly webinar series COVID-19 & dentistry
- VBT (Vlaamse Beroepsvereniging Tandartsen)
- VVT (Verbond der Vlaamse Tandartsen)
- Sciensano.be (Belgisch Instituut voor Gezondheid)
- info-coronavirus.be (De Federale overheidsdienst (FOD) Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu)
- COVID-19 Health Literacy Project (Via Harvard School of Medicine)
Wij blijven de situatie monitoren en houden u op de hoogte indien er extra maatregelen bijkomen.
Wij danken u voor uw begrip en wensen u een goede gezondheid in deze uitzonderlijke tijden.